torsdag 10 september 2009

Bremen...

Så... äntligen har vi kontakt med resten av världen igen...
Vi har inte haft någon vidare internet-tillgång på senaste, men nu fungerar det äntligen.
Så... Resan började tisdag morgon, med att vi åkte med far min som var på väg till Danmark för att jobba.

På båten mellan Sverige och Danmark fick vi gå upp till bryggan och kolla. Jojo var intresserad, pappa var som ett barn...

En öl och en macka. Någonstans i Danmark.


Vi passerade ställen med udda namn...

Sedan kom vi äntligen fram till Bremen vid 23:45.
För er som inte vet så är vi här för att hälsa på våra vänner Sabine och Andreas, så Andreas stod och väntade på oss på perrongen och tog oss med till deras hus strax utanför Bremen. Så fort vi kom innanför dörren bjöds det på öl och godis från deras lilla butik.



Igår var det officiell invigning av deras butik som tillverkar polkagrisar och karameller. De har en pytteliten lokal i gamla stan i Bremen.






Vi var på invigningen en stund, sen dissade vi och gick på upptäcktsfärd i Bremen.





Vi hittade Bremens kända staty.














Sen hittade jag en dude med en stig-helmer-lock






Idag har vi jobbat i butiken. Eller ja.. Jag har jobbat i butiken, jojo har mest tittat på..



Avlutningsvis vill jag bjuda på en bild som är tagen i grannens trädgård.
Detta är nämligen inte vilken granne som helst, utan en granne med en valkäke från 1700-talet.

En bra val, är en död val.


over and out

2 kommentarer:

  1. åh va kul att läsa från er! ni ser ut att ha det bra! ta mer kort från godisbutiken, jag vill se hur den ser ut!

    SvaraRadera
  2. Allt ser jätte skojsigt ut! ni verkar ha det bra. Anna jag rekommenderar att du går i terapi, haha du har haft problem med valar allt för länge nu, haha.
    Keep it up. Take care. Hörs snart igen! Puss på er / Van the man

    SvaraRadera